امین جلیلوند
وکیل پایه یک
1402/11/23
اعتبار قولنامه دستی چقدر است ؟

اعتبار قولنامه دستی چقدر است ؟

مسئله‌ای که خیلی حائز اهمیت است و افراد به این نکته توجهی نمی‌کنند و باورهای غلطی در این زمینه دارند  که قولنامه نامه عادی را به راحتی می‌توان زد زیرش در صورتی که این چنین نیست اصولاً اسناد به اسناد رسمی و عادی تقسیم می‌شوند اسناد عادی اسنادی هستند که طرفین امضا می‌کنند ولی در دفاتر اسناد رسمی به ثبت نمی‌رسد ولی ارزش قضایی خود را داراست برای مثال شما قولنامه  در کاغذ a۴ تنظیم می‌کنید و  امضا می‌شود ویک سری تعهدات بر گرده شماست که ملزم به رعایت و انجام این تعهدات هستید تفاوتی نمی‌کند قرارداد یا قولنامه زمین باشد یا خودرو اعتبار این قراردادها مشخص است با توجه به همین قراردادهای عادی نیز می‌توان اقدامات حقوقی کرد و طرف مقابل را ملزم به انجام تعهدات خود کرد.


آیا طرف مقابل می‌تواند بزنه زیرش و بگه من اصلا همچین چیزی رو امضا نکردم؟؟


بله چنین چیزی امکان‌پذیر است که باید در این صورت کارشناسی شود که ببینیم آیا واقعاً صحت و سلامت قرارداد از نظر امضا یا مهر یا اثر انگشت تایید می‌شود یا خیر.

اعتبار اسناد رسمی بیشتر از اعتبار اسناد عادی است ولی اسناد اگر به شکل صحیح و اصولی تنظیم شود اعتبار خود را دارند و طرفین ملزم به ایفای تعهدات هستند.


0
( 0 ) 0.0
نظرات

بیشتر بخوانید


در تاریخ 1402/11/29
امین جلیلوند وکیل پایه یک دادگستری، عضو مرکز وکلای قوه قضائیه،کارشناس ارشد حقوقتبدیل حب... [ادامه مطلب]
در تاریخ 1402/11/28
امین جلیلوند، وکیل پایه یک دادگستری، عضو مرکز وکلای قوه قضائیه،  کارشناس ارشد حقوق... [ادامه مطلب]
در تاریخ 1402/11/23
هنگامی که قتل یا فوت مشکوک به قتل یا دارویختگی مشکوک به قتل رخ دهد بر اساس ماده ۱۳۳ از قانون آیین دادرسی کیفری مامورین کلانتری یا پاسگاه محل وقوع صحنه جرم یا محل کشف جسد را با وسایل مناسب مثل ... [ادامه مطلب]
در تاریخ 1402/11/23
هزینه دادرسی هزینه‌ای است که در دعاوی مالی و غیرمالی متفاوت است در دعاوی مالی اهمیت بیش... [ادامه مطلب]

ارتباط با من


ایمیل:

amynj2139@gmail.com

آدرس:

کرج.چهارراه هفت تیر

شبکه های اجتماعی من:

دادراه

کلیه حقوق این وب سایت محفوظ می باشد. تهیه شده در دادراه.