امین جلیلوند
وکیل پایه یک
1402/10/1
برای گرفتن معافیت پزشکی از کجا اقدام کنیم؟

برای گرفتن معافیت پزشکی از کجا اقدام کنیم؟

امین جلیلوند، وکیل پایه یک دادگستری ، کارشناس ارشد حقوق، عضو مرکز وکلای قوه قضائیه 


قبل از هر چیز باید به این نکته توجه کنیم که مشمول یعنی چی؟

شخصی است که به طور عامیانه تحصیلات دبیرستان را تمام کرده ۱۸ سال سن دارد و آماده رفتن به خدمت سربازی است افرادی که در دانشگاه تحصیل می‌کنند از معافیت موقت تحصیلی برخوردارند تا زمانی که تحصیل آنها به پایان برسد البته نمی‌توانند تحصیلات خود را به عمد افزایش دهند و در این مورد سقفی وجود دارد، افرادی که آماده رفتن به خدمت هستند اول به پلیس بعلاوه ۱۰ مراجعه می‌کنند و به اصطلاح دفترچه آماده به خدمت را ارسال می‌کنند سپس افراد به پزشک مورد اعتماد که یک پزشک عمومی است می‌کنند جهت یک معاینه ساده پزشکی هر مشکل جسمانی که داشته باشند ذکر می‌کنند، سپس با افراد تماس گرفته می‌شود یا پیامک می‌شود که جهت انجام معاینات تخصصی به مراجع درمانی کنند که این مراجع درمانی مورد اعتماد نیروهای مسلح می‌باشد.

پس از انجام معاینات تخصصی پرونده به نظام وظیفه ارسال می‌شود جهت برگزاری کمیسیون پزشکی در کمیسیون اولیه پزشکی سه نفر دکتر عمومی حاضر هستند که نظر می‌دهند حالت در صورتی که نظر به معافیت مشمول نداشته باشند ممکن است وی را سالم تشخیص دهند یا معافیت موقت یا معاف از رزم در نظر می‌گیرند حتی ممکن است معاینات کافی نباشد و مجدداً وی را به معاینات تخصصی بفرستند.

اعتراض به نظر کمیسیون اولیه امکان‌پذیر است کمیسیون عالی تشکیل می‌شود که افراد پزشک حاضر در کمیسیون عالی متخصص هستند و نظر قطعی می‌دهند.


افراد سرباز نیز در طول دوران سربازی می‌توانند درخواست معافیت به دلایل پزشکی را داشته باشند که کمیسیون مرتبط تشکیل شده و در این مورد تصمیم گیری می‌کند


0
( 0 ) 0.0
نظرات

بیشتر بخوانید


در تاریخ 1402/11/29
امین جلیلوند وکیل پایه یک دادگستری، عضو مرکز وکلای قوه قضائیه،کارشناس ارشد حقوقتبدیل حب... [ادامه مطلب]
در تاریخ 1402/11/28
امین جلیلوند، وکیل پایه یک دادگستری، عضو مرکز وکلای قوه قضائیه،  کارشناس ارشد حقوق... [ادامه مطلب]
در تاریخ 1402/11/23
هنگامی که قتل یا فوت مشکوک به قتل یا دارویختگی مشکوک به قتل رخ دهد بر اساس ماده ۱۳۳ از قانون آیین دادرسی کیفری مامورین کلانتری یا پاسگاه محل وقوع صحنه جرم یا محل کشف جسد را با وسایل مناسب مثل ... [ادامه مطلب]
در تاریخ 1402/11/23
هزینه دادرسی هزینه‌ای است که در دعاوی مالی و غیرمالی متفاوت است در دعاوی مالی اهمیت بیش... [ادامه مطلب]

ارتباط با من


ایمیل:

amynj2139@gmail.com

آدرس:

کرج.چهارراه هفت تیر

شبکه های اجتماعی من:

دادراه

کلیه حقوق این وب سایت محفوظ می باشد. تهیه شده در دادراه.