امین جلیلوند
وکیل پایه یک
1402/10/1
کارشناسی خط چطور انجام میشود؟

کارشناسی خط چطور انجام میشود؟

امین جلیلوند وکیل پایه یک دادگستری،کارشناس ارشد حقوق ، عضو مرکز وکلای قوه قضائیه 


کارشناسی خط و امضا تخصصی است که  افرادی که درگیر مسائل حقوقی و کیفری می‌شوند به نحوی ممکن است با این قضیه برخورد کرده باشند چرا که مسائل حقوقی یا کیفری نیازمند کارشناسی خط و امضا است به دلیل اینکه اصالت و اعتبار اسناد عادی باید مشخص و کارشناسی شود و اینطور نباشد که هر کس صرفاً به دلیل داشتن یک سند عادی بتواند از دادگاه حکم بگیرد.


کارشناسی خط یا امضا هم در مسائل حقوقی هم در مسائل کیفری وجود دارد مسائل کیفری  معمولاً موضوعاتی از قبیل سو استفاده از سفید مهر یا سفید امضا و استفاده از سند مجعول، فروش مال غیر و مواردی از این دست است که نیازمند کارشناسی خط و امضا است، اینکه چه زمانی درخواست ارجاع به کارشناس دهیم به عوامل متعددی بستگی  دارد که به صلاحدید وکیل است چرا که ممکن است درخواست کارشناسی را زودتر از موعد یا دیرتر از موعد بدهیم که پرونده ما را مختل کند.

اصولاً کارشناسی و حتی کارشناسی خط ابتدا به یک نفر کارشناس ارجاع داده می‌شود که پس از نظری که کارشناس ارائه می‌دهد دادگاه به طرفین ابلاغ می‌کند که ظرف مهلت ۷ روز به دادگاه یا مرجع قضایی مراجعه کنند و نظر کارشناس را رویت کنند، پس از رویت نظر کارشناس طرفین می‌توانند همان جا به نظر کارشناس اعتراض کنند در صورتی که اعتراض موثر واقع شود کارشناسی سه نفره تعیین می‌شود و نظر تخصصی خود را ارائه می‌کنند ممکن است بنا بر پرونده و اعتراضاتی که انجام می‌شود کارشناسی ۵ و ۷ نفره نیز تعیین گردد ولی معمولاً در اکثر پرونده‌ها به کارشناسی یک نفره و سه نفره می‌شود.


0
( 0 ) 0.0
نظرات

بیشتر بخوانید


در تاریخ 1402/11/29
امین جلیلوند وکیل پایه یک دادگستری، عضو مرکز وکلای قوه قضائیه،کارشناس ارشد حقوقتبدیل حب... [ادامه مطلب]
در تاریخ 1402/11/28
امین جلیلوند، وکیل پایه یک دادگستری، عضو مرکز وکلای قوه قضائیه،  کارشناس ارشد حقوق... [ادامه مطلب]
در تاریخ 1402/11/23
هنگامی که قتل یا فوت مشکوک به قتل یا دارویختگی مشکوک به قتل رخ دهد بر اساس ماده ۱۳۳ از قانون آیین دادرسی کیفری مامورین کلانتری یا پاسگاه محل وقوع صحنه جرم یا محل کشف جسد را با وسایل مناسب مثل ... [ادامه مطلب]
در تاریخ 1402/11/23
هزینه دادرسی هزینه‌ای است که در دعاوی مالی و غیرمالی متفاوت است در دعاوی مالی اهمیت بیش... [ادامه مطلب]

ارتباط با من


ایمیل:

amynj2139@gmail.com

آدرس:

کرج.چهارراه هفت تیر

شبکه های اجتماعی من:

دادراه

کلیه حقوق این وب سایت محفوظ می باشد. تهیه شده در دادراه.