امین جلیلوند
وکیل پایه یک
1402/9/8
خرید حبس مواد مخدر

خرید حبس مواد مخدر

امین جلیلوند ، وکیل پایه یک دادگستری، عضو مرکز وکلای قوه قضائیه،  کارشناس ارشد حقوق



  خرید حبس چیزی است که اکثر مواقع مردم استفاده می‌کنند ولی معنی واقعی آن تبدیل مجازات به جزای نقدی است خرید و فروش نمی‌شود بلکه تحت شرایطی خاص می‌تواند تبدیل به جزای نقدی شود که در عرف به آن خرید حبس  می‌گویند.


 در وهله اول باید دید کسی که از وی مواد مخدر کشف شده است از چه نوعی بوده است و چه مقدار می‌باشد مواد مخدر صنعتی مثل شیشه مجازات‌های خیلی سنگین تری نسبت به مواد مخدر سنتی مثل تریاک دارد. مقدار دقیق مواد مخدره مکشوفه زمانی معین می‌شود که مواد مکشوفه به آزمایشگاه مورد اعتماد مراجع قضایی و انتظامی داده شده و دقیق آن تعیین می‌شود. تبدیل مجازات حبس به جزای نقدی دارای شرایطی است که بنا بر اوضاع و احوال پرونده متفاوت است وهله اول باید پرونده مطالعه شود بررسی شود و بعد به این نتیجه رسید آیا کاندید تبدیل مجازات حبس به جزای نقدی است یا خیر.

 در جرایم مواد مخدر  شاکی خصوصی که مردم باشد وجود ندارد و در واقع شاکی دادستان است که اعلام وقوع جرم می‌کند پس طبیعتاً رضایت گرفتن در جرایم مواد مخدر منتفی است ولی می‌توان با دفاعیات مناسب و محکم و قانونی پرونده را در روال قانونی درستی جلو برد تبدیل مجازات حبس به جزای نقدی نیز جزو تخفیفاتی است که در پرونده‌های مواد مخدر در نظر گرفته می‌شود ولی شرایط اعمال بنابر اوضاع و احوال پرونده متفاوت است.


1
( 0 ) 0.0
نظرات

تعداد کل نظرات: 1
کاربر
1402/10/2
سلام وقت بخیر خواستم از شما خواهش کنم که گواهینامه پایه یک بخاطر تست اعتیاد به مواد مخدر و شیشه شش ماه ظبط شده آیا این مدت شش ماه ظبط را میشود با پرداخت نقدی کرد ممنون
وکیل امین جلیلوند
سلام وقت بخیر ضبط گواهینامه را نمی‌توان تبدیل به جریمه نقدی کرد

بیشتر بخوانید


در تاریخ 1402/11/29
امین جلیلوند وکیل پایه یک دادگستری، عضو مرکز وکلای قوه قضائیه،کارشناس ارشد حقوقتبدیل حب... [ادامه مطلب]
در تاریخ 1402/11/28
امین جلیلوند، وکیل پایه یک دادگستری، عضو مرکز وکلای قوه قضائیه،  کارشناس ارشد حقوق... [ادامه مطلب]
در تاریخ 1402/11/23
هنگامی که قتل یا فوت مشکوک به قتل یا دارویختگی مشکوک به قتل رخ دهد بر اساس ماده ۱۳۳ از قانون آیین دادرسی کیفری مامورین کلانتری یا پاسگاه محل وقوع صحنه جرم یا محل کشف جسد را با وسایل مناسب مثل ... [ادامه مطلب]
در تاریخ 1402/11/23
هزینه دادرسی هزینه‌ای است که در دعاوی مالی و غیرمالی متفاوت است در دعاوی مالی اهمیت بیش... [ادامه مطلب]

ارتباط با من


ایمیل:

amynj2139@gmail.com

آدرس:

کرج.چهارراه هفت تیر

شبکه های اجتماعی من:

دادراه

کلیه حقوق این وب سایت محفوظ می باشد. تهیه شده در دادراه.