امین جلیلوند
وکیل پایه یک
1402/9/8
حضور وکیل در معامله

حضور وکیل در معامله

امین جلیلوند ، وکیل پایه یک دادگستری، عضو مرکز وکلای قوه قضائیه،  کارشناس ارشد حقوق


 زمانی که اسم وکیل می‌آید لفظ دادگستری نیز بعد از آن می‌آید و  این معنی را به ذهن می‌رساند  که فقط شخص وکیل می‌تواند در دادگستری اعلام وکالت کرده دعوای حقوقی یا کیفری کند  ولی این تعریف جامع و کامل نیست چرا که گاهاً پیش می‌آید که کار وکیل قبل از دادگستری است در معاملات ملکی یا خودرو یا حتی جلساتی که بعد تجاری دارد باید قراردادهای طرفین را رویت و نکات مهم را به دو طرف بگوید.


 مثلاً در معاملات املاک حضور وکیل می‌تواند اعتماد بیشتری به طرفین القا کند و همچنین نظارت وی بر قرارداد باعث می‌شود دو طرف چه خریدار چه فروشنده قرارداد سالمی را تنظیم کنند .برای مثال زمانی که اشخاص معامله ملکی انجام می دهند که ملک  پلاک ثبتی دارد قبل از انعقاد معامله باید استعلام ملک و سند اسناد گرفته شود چرا گرفتن استعلام سند مهم است؟؟؟ چون مشخص می‌کند آن سند تک برگ اصالت دارد یا خیر متراژ سند و مهمتر از آن اینکه ملک در رهن بوده یا خیر همچنین ملک توقیف است یا آزاد را نشان می‌دهد.


 نکته بعدی که حضور وکیل در معاملات این چنینی را توجیه می‌کند این است که قرارداد چهارچوب‌دار می‌شود و دو طرف نمی‌توانند پا را فرای آن بگذارند دو طرف از کم وکیفیت معامله آگاه می‌شوند و نکاتی را که ضروری است بدانند در معامله به آنان گوشزد می‌شود.


0
( 0 ) 0.0
نظرات

بیشتر بخوانید


در تاریخ 1402/11/29
امین جلیلوند وکیل پایه یک دادگستری، عضو مرکز وکلای قوه قضائیه،کارشناس ارشد حقوقتبدیل حب... [ادامه مطلب]
در تاریخ 1402/11/28
امین جلیلوند، وکیل پایه یک دادگستری، عضو مرکز وکلای قوه قضائیه،  کارشناس ارشد حقوق... [ادامه مطلب]
در تاریخ 1402/11/23
هنگامی که قتل یا فوت مشکوک به قتل یا دارویختگی مشکوک به قتل رخ دهد بر اساس ماده ۱۳۳ از قانون آیین دادرسی کیفری مامورین کلانتری یا پاسگاه محل وقوع صحنه جرم یا محل کشف جسد را با وسایل مناسب مثل ... [ادامه مطلب]
در تاریخ 1402/11/23
هزینه دادرسی هزینه‌ای است که در دعاوی مالی و غیرمالی متفاوت است در دعاوی مالی اهمیت بیش... [ادامه مطلب]

ارتباط با من


ایمیل:

amynj2139@gmail.com

آدرس:

کرج.چهارراه هفت تیر

شبکه های اجتماعی من:

دادراه

کلیه حقوق این وب سایت محفوظ می باشد. تهیه شده در دادراه.