امین جلیلوند
وکیل پایه یک
1402/7/4

صلح نامه یعنی چی؟

همه ما حداقل یک بار در زندگی خود نام صلح نامه را شنیده‌ایم ولی صلح نامه واقعاً چیه؟ چه زمانی صلح‌نامه را تنظیم کنیم چه کسانی می‌توانند صلح‌نامه را تنظیم کنند  و ضرورت امضای صلحنامه چیست؟


 صلح یک قرارداد است مثل قرارداد فروش، صلح معمولاً در جایگاه خرید و فروش استفاده می‌شود و دو طرف به جای امضای قرارداد خرید و فروش قرارداد صلح را امضا می‌کنند، قراردادهای صلح معمولاً زمانی که دو طرف به یکدیگر اعتماد نسبی دارند و همچنین قرار نیست پولی بین آنها رد و بدل شود استفاده می‌شود و طرفین به جای قرارداد بیع قرارداد صلح را تنظیم و امضا می‌کنند، صلح می‌تواند در دفتر اسناد رسمی به شکل رسمی باشد و یا به صورت عادی، توجه داشته باشید که اگر توافق شد که صلح به صورت عادی باشد متن قرارداد باید توسط وکیل متخصص قراردادها تنظیم شود در غیر این صورت قرارداد به هیچ وجه امنیت کافی و لازم را ندارد.


 چه فرقی بین قرارداد خرید و فروش و صلح‌نامه است ؟

 قرارداد صلح نیز نهایتاً نتیجه همان خرید و فروش را می‌دهد و کسی که مالی به وی صلح می‌شود مالک مال قلمداد می‌گردد بیشتر بحث روی شرایط شکلی و تخصصی قرارداد است که از حوصله بحث خارج است و در حیطه تخصص وکلاست.


اعتبار صلح چقدر است ؟

 چه صلحنامه به صورت رسمی تنظیم شده باشد و چه عادی هر دو قانونی و معتبرند ولی صلح نامه رسمی از درجه اعتبار بیشتری برخوردار است.


 چه چیزهایی را می‌توانیم صلح کنیم؟

 هرگونه اموالی که قابلیت خرید و فروش داشته باشند قابلیت صلح کردن را نیز دارند همچنین نه تنها فقط اموال بلکه می‌توان حقوق  یک فرد را به دیگری صلح کند (شرایط خاصی دارد که باید به آن توجه کرد و هر  حقوقی قابلیت صلح کردن ندارد).


0
( 0 ) 0.0
نظرات

بیشتر بخوانید


در تاریخ 1402/11/29
امین جلیلوند وکیل پایه یک دادگستری، عضو مرکز وکلای قوه قضائیه،کارشناس ارشد حقوقتبدیل حب... [ادامه مطلب]
در تاریخ 1402/11/28
امین جلیلوند، وکیل پایه یک دادگستری، عضو مرکز وکلای قوه قضائیه،  کارشناس ارشد حقوق... [ادامه مطلب]
در تاریخ 1402/11/23
هنگامی که قتل یا فوت مشکوک به قتل یا دارویختگی مشکوک به قتل رخ دهد بر اساس ماده ۱۳۳ از قانون آیین دادرسی کیفری مامورین کلانتری یا پاسگاه محل وقوع صحنه جرم یا محل کشف جسد را با وسایل مناسب مثل ... [ادامه مطلب]
در تاریخ 1402/11/23
هزینه دادرسی هزینه‌ای است که در دعاوی مالی و غیرمالی متفاوت است در دعاوی مالی اهمیت بیش... [ادامه مطلب]

ارتباط با من


ایمیل:

amynj2139@gmail.com

آدرس:

کرج.چهارراه هفت تیر

شبکه های اجتماعی من:

دادراه

کلیه حقوق این وب سایت محفوظ می باشد. تهیه شده در دادراه.